Pagina's

zaterdag 13 november 2010

Kinderknutselen

Jongste dochter Renée is al net zo freubelaar als ik. Ze zit vaak met mij aan tafel, heerlijk te knutselen. Zo gezellig vind ik dat. Vandaar dat ik in deze blogpost een aantal freubelideetjes voor kinderen op een rijtje zet.

Dit egeltje is gemaakt van een oud pocketboekje. Hoe mooi kan eenvoud zijn? Ik vind hem geniaal. En... het is niet moeilijk om te maken. All you have to do is veel vouwen. Klik hier voor de werkwijze.

Oudste dochter Merel knutselt ook graag, maar dan vooral op school. Daar heeft ze geleerd hoe je een portemonneetje kan maken van melkpakken. Ik wist helemaal niet dat dat kon, maar vind het een geweldig idee. Vandaar dat ik even ben gaan googlen en zie hier de werkwijze gemaakt door Evi Broekman die ook de portemonneetjes op de foto maakte.

Zelf doe ik veel met stof en dus willen de meiden dat - net als mama - ook. Deze lapjesvis is heel leuk om te maken en... heel handig je hebt er geen naald en draad voor nodig! Veel kinderknutselplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten